akupunktur ankara
Akupunktur Tarihçesi

Sağlıklı bir yaşam için ruhsal, bedensel ve zihinsel olarak dengede olmamız gerekir. Bunun sağlanmasında tercih edilen akupunktur tedavisi köken aldığı Çin’de yaklaşık 3000 yıllık bir geçmişe sahiptir.

Akupunktur Ankara

Vücutta kan dolaşımına da benzetebileceğimiz enerji dolaşımımızın iç ve dış çeşitli etkenlerle sekteye uğradığı durumlarda hastalık olarak adlandırdığımız belirtiler ortaya çıkar.

Akupunktur Nedir?

Bozulan bu enerji dengesi akupunktur yardımı ile tekrar sağlandığında organizma rahatsızlıklarla daha kolay baş edebilir duruma gelir.

Ağrı ile seyreden hastalıklardan, cilt rahatsızlıklarına, şişmanlıktan, sigara alışkanlığına kadar geniş bir yelpazede çeşitli rahatsızlıkların tedavisinde ve belirtilerinin düzeltilmesinde akupunktur kullanılabilir.

Akupunktur çinde doğup büyümüş ve dünyaya yayılmış olsa da esasen kulak akupunkturunu bilimsel temellere ve embiryolojik kökenlere inerek ilk bulan hekim bir fransızdır ( DR PAUL NOGİER ) .

Almanya da akupunkturu başarıyla uygulayan ülkelerden biridir. Hatta dünya çapındaki bir çok akupunktur textbook nun yazarları esasen alman hekimlerdir. Şuan Almanya ‘ da üniversite hastanelerinin bazılarında akupunktur ile tedavi bölümleri mevcuttur.
Kuru iğne tedavisi olarak da bilinen akupunkturda vücuttaki  etkileri yıllardır gözlenmiş,  yaklaşık 400 noktasal alan vardır . Bu noktaların hastaya ve hastalığa göre mümkün olduğunca en azı kullanılır ( iyi bir tedavide 10-20 noktayı geçmemesi düşünülür ) . Tedavi sırasında noktalar iğne veya lazerle uyarılır. İğneler tek kullanımlık ve çok ince olup bazı belli noktalar hariç genel olarak ağrı yapmaz. Hasta rahat bir sedye ya da yatağa yatırılır. Seanslar genelde 20-30 dk düzeyinde olur.

Genel vücut akupunkturuyla aüriküloterapinin ( kulak akupunkturu ) uygun bir şekilde ortak kullanımı istenen başarıyı arttırır.

AKUPUNKTUR   VE  UYGULAMA  ALANLAR

Çok geniş  bir  yelpazede kullanım alanı olan  akupunkturun özellikle  uygulayan  hekimin tecrübesiyle de  başarısı ilişkilidir.

Öncelikle ;

• Zayıflama desteklerinde
  • Sigara  bırakma desteklerinde
  • Depresyon tedavilerinde
  • Fibromiyaljide
  • Eklem ağrılarında
  • Migrende
  • Baş ağrılarında
  • Bölgesel yağlanma tedavilerinde
  • Bazı bağırsak hastalıklarında
  • Hormonal  dengesizliklerde

önemli  bir destek olarak akupuntur  tedavileri uygulanır.

Akupunktur elekromanyetik sinyalleri uyararak, bağışıklık sistemi hücrelerinin ve ağrı giderici kimyasalların salınımını artırıyor.

World Health Organization /WHO (Dünya Sağlık Örgütü)

Çin, Japonya, Kore gibi birçok Uzak Doğu ülkesinde binlerce yıldır kullanılan bu tekniğin günümüze kadar varlığını sürdürmesi bir tesadüf değil. Akupunktur hala var, çünkü işe yarıyor! Çin’deki bazı hastaneler, tüm dünyaya örnek olması gerektiğini düşündüğüm bir yaklaşım sergiliyorlar. Hastaya hem kimyasal tıp hem de geleneksel tıp alternatifleri sunuluyor ve seçim hastaya bırakılıyor. Bazı durumlarda hasta, kullandığı ilacın olumsuz yan etkilerine maruz kaldığında, doz azaltılarak tedavi akupunktur ile destekleniyor.

Hemen Ara!