Hacamat / Kupa Tedavisi

Derinin en üst tabakasına küçük çizikler atarak atık maddelerin yoğun olarak toplandığı belli noktalardaki kılcal damar ve ince damarlardan kirli kanın alındığı, 5000 yıllık bir tedavi yöntemi olup, dünyanın her yerinde bilinmekte ve uygulanmaktadır. Kupa uygulaması, Sağlık Bakanlığının ‘Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları’ arasında yerini almış bir tıbbi tedavidir.

Tarihsel Süreci

Kupa tedavisi, insanın bildiği en eski tedavi yöntemlerinden biridir. En eski kaynaklar, kupa tedavisinin Mezopotamya’da gerçekleştirildiğini göstermektedir. Bugün yurt içinde ve yurtdışında dernekleri de bulunan kupa tedavisi, FDA onaylı ürünlerle gerçekleştirilmekte ve Amerika’da akupunktur tedavisiyle birlikte önerilmektedir.

Hangi Durumlarda Kullanılmalıdır?

• Ağrılı adet ve menapoz şikayetlerinde
  • Astım, bronşit rahatsızlıklarında
  • Bağışıklık sistemi hastalıklarında
  • Çene eklem rahatsızlıklarında
  • Depresyon, anksiyete gibi duygu durum bozukluklarında
  • Detoks sürecinde
  • Diyabette
  • Diz ağrılarında
  • Hipertansiyonda
  • İnfertilite tedavilerinde
  • İşitme problemlerinde
  • Fıtık ve benzeri kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında
  • Stres, başağrısı, migren rahatsızlıklarında
  • Odaklanma zorluğunda
  • Omurga eklem rahatsızlıkları, sırt ağrılarında
  • Otoimmün hastalıklarda (MS, ülseratif kolit,Chron ,artrit vb)
  • Romatizmal hastalıklarda
  • Sedef hastalığında
  • Sindirim sistemi hastalıklarına ait bulantı, kusma, kabızlık gibi durumlarda
  • Sinüzitte
  • Sivilceli ciltlerde
  • Spor yaralanmalarında
  • Uyku bozukluklarında kupa tedavisi uygulanabilir

Bütün bu rahatsızlıkların dışında koruyucu hekimlik uygulaması olarak, herhangi bir rahatsızlığınız olmadan da kupa terapini doktorunuzdan talep edebilirsiniz.

Hacamat Yöntemleri

Kullanılmaması Gereken Durumlar Nelerdir?

Kupa terapisi çok ileri yaş ve çok küçük yaştaki çocukların yanı sıra hamileler, kan sulandırıcı kullananlar, vücudunda iltihap, cilt hastalığı, kansızlık ve açık yarası olan hastalarda uygulanmaması gerektiğini ifade etti.

Nasıl Uygulanır?

Cilt üzerindeki özel noktalara kupa ile negatif basınç uygulanılır, belli bir süre beklenir. Yaş kupa (hacamat) yapılacaksa cilt üzerinde ufak çizikler atılır. Kupa içine dolan kan ve toksik madde tıbbi atık olarak uzaklaştırılır.

Tedavi Öncesi Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

Hacamattan önce en az 3-4 saatlik açlık olmalı, son 24 saatte hayvansal gıda ve bakliyat tüketilmemeli, cinsel ilişkiye girilmemeli ve çok yorgun olunmamalıdır.

Kupa tedavisi hizmeti almak isteyen hastalarımızın, ön bilgi ve tedaviye uygunluk durumları hakkında bilgi almak için, işlemi yapacak doktorumuzla ön görüşme yapmasını öneriyoruz.