Mezoterapi

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi Latince olan “meso” ve “terapi” kelimelerinden türetilerek oluşan bir kelimedir. Kelime anlamı olarak “orta tedavi” anlamına gelen mezoterapi bir estetik tedavi şeklidir.

Cildin orta tabakasına, akupunktura benzeyen bir yöntem olarak iğne kullanılarak yapılan bir işlemdir. İğneler yardımı ile cildin orta tabakasına aminoasit, mineral, enzim ve vitaminlerin bazen tek başına bazen de birbirleri ile karıştırılarak enjekte edilmesi işlemine mezoterapi denilmektedir.

Yasal olarak 18 yaşını doldurmuş bütün sağlıklı bireylere mezoterapi uygulaması yapılabilmektedir. Ancak mezoterapinin uygulanamayacağı bazı rahatsızlıkları bulunan ya da uygulamanın yapılmasına engel teşkil eden durumları bulunan kişiler de bulunuyor.

Mezoterapinin oldukça geniş uygulama amacı ve uygulama bölgesi bulunuyor. Kişinin sağlık durumu, yaşı, fiziksel özellikleri, ihtiyaç durumu gibi çeşitli faktörler mikroenjeksiyon uygulaması ile enjekte edilecek içeriği değiştiren durumlardır. Kişiye özel olarak tedaviler yapılmaktadır.

Mezoterapi Nasıl Yapılır?

İlgili bölgede bulunan cildin ortadaki katmanına birtakım özel karışım solüsyonlar hazırlanarak oldukça ince iğneler kullanılarak mezoterapi yapılır.

Cilt üzerinde meydana gelen tahribatlar ve zayıflayan kan dolaşımının düzenlenmesi için yapılan bir tedavidir. Solüsyonların içeriği uygulama bölgesi, uygulama amacı, kişinin yaşı, kişinin ihtiyacı olan maddeler gibi birçok farklı faktör bir araya gelerek kişiye özel vitamin, amino asit, mineral gibi maddeler kullanılır.

Mezoterapi Faydaları Nelerdir?

Mezoterapi, uygulama yerine göre birçok farklı şekilde fayda sağlayan bir tedavi yöntemidir. Uygulandığı bölgelerde çatlak, kırışıklık, güneş lekesi, cilt lekesi, cilt sorunları, bölgesel yağlanma, selülit gibi birçok problemi çözümleyerek ortadan kaldırılabilmelerini sağlıyor.

Özellikle kellik problemi yaşayan kişiler ve halk arasında saç kıran olarak bilinen alopesi gibi saçlarda yaşanan sorunlarda başvurulan bir tedavi yöntemidir.

Kellik olan bölgede yeniden saç çıkarmayı sağlar. Vücudunuzun herhangi bölgesinde meydana gelen akut ağrılar veya kronik ağrıları giderir. Bazı damar sorunlarına ve spor yaparken meydana gelen yaralanmalara iyi gelebilmektedir.

Mezoterapi Uygulamasının Ardından Nelere Dikkat Edilmesi Gerekmektedir?

Mezoterapi uygulamasından sonra dikkat edilmesi gereken bazı huşular bulunuyor. Mezoterapi uygulaması yaptıracak olan bir kişi uygulama öncesi ve sonrasında kesinlikle aspirin gibi kan sulandırıcı etkiye sahip hiçbir ilaç kullanmamalıdır.

Mezoterapi uygulamasından sonraki ilk 10 – 15 saat içerisinde uygulamanın yapıldığı bölgeye kesinlikle su değdirilmemelidir. Kan dolaşımını etkileyebilecekleri için uygulama sonrasında dar kot pantolonlar gibi vücudu sıkan kıyafetler giyilmemelidir.

Mezoterapi uygulamasının ardından ilk iki gün içerisinde kişi zorlu hiçbir hareketi yapmamalıdır. Mezoterapi sonrasındaki ilk 10 – 15 saat içerisinde cilde kesinlikle makyaj yapılmamalıdır. Mezoterapi uygulamasından önce ve sonra non anti inflamatuvar etkili hiçbir ilaç kullanılmamalıdır.

Mezoterapi uygulaması öncesinde ve sonrasında mutlaka sağlıklı şekilde beslenilmelidir. Alkol, kafein, sigara ve yüksek proteinli gıdalar tüketilmemelidir. Uygulama bölgesinde şişlik, morarma, kızarıklık meydana gelememesi için bölge ve bölgenin etrafına soğuk uygulama yapılmalıdır. Soğuk papatya çayı kompresi ya da soğuk jeller bu işlem için yeterlidir.

Mezoterapi uygulanan bölge kesinlikle kaşınmamalıdır. Bölge üzerine baskı yapılmamalıdır. Bölgenin enfeksiyon kapmaması için mümkün olduğunca bölgeye dokunulmamalıdır. Bölgeye dokunmadan önce eller mutlaka yıkanmış olmalıdır.

Doktorun verdiği bütün tavsiyeler önemsenmeli ve her biri mutlaka uygulanmalıdır.

Hemen Ara!